יום חמישי, 8 במרץ 2018

להכין תחפושות לילדים ולהישאר בחיים... שרדתי כדי לספר.


לפני פורים פרסמתי בפרופיל האישי שלי בפייסבוק פוסט על הכנת התחפושות אצלנו בבית. בגלל שהכל הלך כל כך טוב, ובגלל שבאמת זכיתי לפורים נינוח ומאושר, אני מעלה לכאן את הפוסט, בתקווה שישמש לי כתזכורת מאפסת גם בשנה הבאה:

כידוע, יש לי ב"ה ארבעה ילדים, והשנה כולם מתחפשים!
מכיוון שהשנה עדיין לא הוכרזה שביתה לקראת פורים בענף משק הבית, אני עדיין שוטפת כלים, מכבסת, מבשלת, מסיעה, מלטפת, מספרת, מטפלת, בקיצור – הבנתן.
לאור כל זאת החלטתי שאת היצירתיות שלי אני משקיעה במחשבה איך להשקיע הכי פחות זמן ומאמץ בהכנת התחפושות (מובן מאליו שבלי להוציא כסף, כי בתחום הזה באמת אין לי עודפים...).
אז דבר ראשון עבודה מנטלית: א. זו רק תחפושת. ב. הם רק ילדים. כלומר, מספיקה סוכריה על מקל בשביל להפוך אותם למאושרים. ג. פרופורציות.

ועכשיו לפרטים:

1. אליעזר שמחה בן שנתיים, מתחפש ל'סבא אליעזר'.
מה צריך? מכנסי ג'ינס, חולצה משובצת, כובע קש מרוט מארגז התחפושות וגזר צעצוע שתפרתי לפני שנתיים לשים בכיס.
זמן עבודה? אפס.
מראה כללי? מתיקות זולגת.   


2. אברהם-מנדל בן ארבע, מתחפש לקאובוי.
מה צריך? מכנסי ג'ינס, חולצה משובצת, חגורה, מגבעת ישנה מארגז התחפושות, נרתיק לאקדח (מנרתיק פלאפון ישן), אקדח עץ שהכנו ביחד מזנב של מקל מטאטא שמצאנו בחצר (ראו תמונה).
זמן עבודה? 5 דקות ניסור העץ (שמעון יקירי ניסר לי בחוג נגרות), 10 דקות שיוף, 2 דקות הדבקה, רבע שעה מענגת לאברמנדל של צביעת האקדח לבד!
מראה כללי? קאובוי קשוח לפי כל כללי הטקס.


3. שמעון חיים בן שש, מתחפש לצוללן.
מה צריך? (משפחה של צוללים, בלי זה אי אפשר להתחיל...) בגדים שחורים פשוטים, חליפת צלילה ישנה, מסיכת צלילה ישנה, צינור עם ווסת (החלק שמכניסים לפה כדי לנשום), סנפירים ישנים מסבא, בקבוק קוקה קולה צבוע באפור שישמש כמיכל אוויר על הגב.
זמן עבודה? 10 דקות צביעה (כמובן ששמעון צבע בעצמו), חצי שעה של חיבור החלקים יחד (עוד לא עשיתי את זה, אבל כנראה אצטרך לתפור שם כמה תפרים = בסוף שמעון התעקש לתפור בעצמו!).
מראה כללי? צוללן ראליסטי לחלוטין, וילד גאה ומאושר.


4. ציפורה בת שמונה, מתחפשת ל&$#%% (זה סוד!).
מה צריך? כותונת לילה ישנה בצבע וורוד כהה שעליה מצוירים גרעינים שחורים, בתוספת צווארון ירוק, וסיכה עם עלים מלבד.
זמן עבודה? ציפורה מכינה בעצמה אז מכ'פת לי
J (בסוף גם אני עבדתי קצת, אבל באמת בכיף שלי ובקטנה. ש.ר)
מראה כללי? מהממת, מה השאלה.

אני חושבת שבסופו של דבר הילדים גם מרוויחים שיעור חשוב לחיים -  על שמחה במה שיש, על כמה עושר נמצא מסביבם בדברים היומיומיים, ועל זה שהם לגמרי מסוגלים להכין וליצור בעצמם!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה