יום רביעי, 28 ביוני 2017

כרטיס פופ אפ - הדרכה ליצירה עם הילדים

החופש הגדול כבר התחיל לרשוף ולנהום ועוד רגע נמצא את עצמינו בין מלתעותיו...
לאור המצב החלטתי לרתום את הבלוג ולהעביר אותו לנוהל חירום, מה שאומר שבמהלך החופש (אשתדל, בלי נדר, עד כמה שהזמן יאפשר וכו' וכו'...) אשתף כאן ביצירות קלות ונחמדות שאני מתכננת להכין עם הילדים. 



ראשונה אני שמחה להגיש בפניכן, הדרכה קלילה עם המון פוטנציאל למעוף, של הכנת כרטיס פופ-אפ. כרטיס שכשהוא מקופל הוא  נראה כמו כרטיס רגיל, אבל כאשר פותחים אותו, קופצת החוצה תמונה תלת-מימדית. בקיצור - מגניב.

שנתחיל?

מה צריך?
שמינית בריסטול לבן.
שמינית בריסטול צבעוני.
עיפרון
סרגל
מספריים
דבק
חומרים לקישוט (טושים, שאריות דפים צבעוניים, פאנצ'ים או מה שיש בבית)

1.      לוקחים בריסטול לבן ומקפלים לשניים (אם יש קארדסטוק עבה יותר – אפילו עדיף).


2.      מסמנים בעיפרון את קו האמצע (המקביל לקו הקיפול).
3.      מסמנים זוגות של קווים אנכיים באורכים משתנים מקו הקיפול ומקסימום עד קו האמצע. א. כל זוג קווים צריך להיות באורך שווה. ב. המרחק בין שני קווים צריך להיות בערך ברוחב אצבע של מבוגר או שתי אצבעות של ילד.
שימו לב: קווים קצרים יצרו בסיס לקישוטים שיעמדו קרוב לרקע וקווים ארוכים יצרו בסיס לקישוטים שיעמדו קרוב לחזית. גיוון באורך הקווים ייצור תוצאה סופית מעניינת יותר.


4.      גוזרים לפי הסימונים.
5.      כל זוג קווים יוצר רצועה אותה נקפל כמו בתמונה. 

(רואות שאחת הרצועות שקיפלתי מבצבצת החוצה? זה בגלל שלא הקפדתי על קו האמצע. מקרה כזה הוא פחות רצוי, כי בסוף רואים את המבצבץ המרדן כשהכרטיס סגור).

6.      פותחים את הבריסטול, ודוחפים את הרצועות לכיוון ההפוך על ידי לחיצה על כל קווי הקיפול (3 בכל רצועה – 2 בקו החיבור לבריסטול ו1 באמצע) לצידם השני. כך זה אמור להראות –

7.      מתחילים לקשט: (אני השתמשתי בפאנצ'ים ושאריות נייר, אבל אתן תשתמשו במה שיש לכן כבר בבית ויכול להתאים).

8.      את האלמטים הקופצים מדביקים על ידי מריחה של דבק על הרצועה והצמדה של האלמנט. כשאתם מדביקים - קפלו וסגרו מידי פעם את הכרטיס כדי לוודא שהאלמנטים לא מבצבצים החוצה.


9.      אפשר להדביק את האלמנטים גם כשהדף שוכב, אבל אז הקפידו מאוד למרוח דבק רק מתחת לקיפול של הרצועה, והיזהרו לא להדביק את האלמנט בטעות גם לרקע.


והנה החלק הפנימי מוכן!


10.  נדביק את החלק הפנימי על ברסטול צבעוני מקופל, בגודל זהה או גדול מעט יותר. ההדבקה תעשה על ידי מריחה של דבק על החלקים הלבנים (שהם הצד האחורי של החלק הפנימי).


11.  מקשטים מבחוץ – וגמרנו!


אשמח לשמוע האם ההדרכה הייתה ברורה לכן, האם היא הייתה שימושית?
אם יש לכן הערות לשיפור, בכלל זה נהדר.
ותמונות של תוצרים, הכי יתקבלו בברכה.

חופש נהדר!
(וביננו – מזל שמכריחים אותי לפעמים לבלות קצת יותר זמן עם הילדים... בסוף כולנו נהנים
J )




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה