יום שלישי, 17 באוקטובר 2017

מחברת מתכונים עם מעמד

שלום. שמי שרה שקל, ואני בלבוסטע בלי מחברת מתכונים.  


איך קורה מחדל כזה?!
מעשה שהיה כך היה...
לפני איזה זמן, הייתה בביתנו מכת מקקים.
בא המדביר, צעק 'גרמנים', ויצא למתקפה (את סיפור הקרב המלא תוכלו לקרוא כאן).
מה מסתבר? הגרמנים חובבים גדולים של ארגזים וקופסאות. עובדה זו אילצה אותנו במהלך טיהור המטבח, להשליך את כל הקופסאות אל הפח. בתוך כל המושלכים הייתה גם קופסת המתכונים האהובה שלי, שקיבלתי מתנה מאמי לחתונה (אויה, עם כל המתכונים שלי בתוכה).
מאז אני בלבוסטע בלי מחברת מתכונים. אומנם אני מתאוששת לאט מהמכה (תודה ששאלתם), ואוספת מתכונים חדשים, אבל במקום שיהיו מסודרים כראוי, הם שוכבים להם בתפזורת מבישה על המדף.


אז החלטתי: אני רוצה מחברת מתכונים חדשה. אבל, אם כבר – אז כבר, היא צריכה לענות לי על כמה תנאים:
א. אני רוצה להכין אותה בעצמי (ברור וכמובן).
ב. צריכים להיות בה חוצצים.
ג. אפשרות להוסיף דפים במידת הצורך.
ד. (הכי מאתגר) מחברת עומדת לנוחות הקריאה בשעת העבודה.



הפכתי בעניין כה וכה, התלבטתי והתחבטתי, תכננתי וחשבתי ואז נתקלתי בתמונה של מחברת המתכונים המושלמת של רינת. 'גלינג, גלינג' צלצלו הפעמונים, ואני ידעתי שמצאתי את שאהבה נפשי.
וכך שמחה ומאושרת פניתי להכין מחברת מתכונים מתנת יום-הולדת לאחי.
 (??????? פסיכולוג לכאן דחוף. תודה).   

המחברת כאן להתרשמותכן, ואל תדאגו לי יותר מידי, בקרוב ממש אחזור לחדר היצירה ואכין גם לי אחת (משופרת, כי את הטעויות עשיתי כבר על הראשונה).


לאלה מביננו שאוהבות מיקס מדיה – אתאר את תהליך יצירת הכריכה.

א. שכבה ראשונה הדבקתי הגדרות מילוניות שקשורות לאוכל ממילון ישן, וגזירים של דפים מדוגמים.
ב. מריחה עדינה של ג'סו לבן.
ג. צביעה עם דיו דיסטרס חום דרך סטנסיל מעוינים.
ד. נגיעות צבע פה ושם עם טושי זיג, ג'לטוס ושות'...
ה. שכבות של נייר (הנייר האדמדם קיבל את צבעו מפפריקה!!!!), תחרה וחיתוכי נייר.
ו. חיתוכים של מזלג וכפית שחתכתי מקרטון (בעזרת הקריקט), וצבעתי עם ג'לטוס.
ז. הכותרת – (אזהרה: מסבירים כאן בדיחה) – משחק מילים עם השם של אח שלי 'חגי יוסף'.
ח. לבסוף הדבקתי ציפורן בעזרת דבק חם, ומאז אני מתפללת שתחזיק מעמד.

עוצרת כאן כי הגיע הזמן ללכת לישון. אשמח לענות לשאלות, אז שוטו חופשי.

חורף טוב!  






7 תגובות:

  1. מחברת נהדרת! אני חושבת להכין לעצמי אחת כבר המון זמן ועכשיו, אחרי שראיתי את שלך, אני יודעת בדיוק מה אני רוצה. בדיוק כזו! תיהני מהמחברת ומהבישולים :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. נהדר! שמחה להפיץ את הבשורה...
      בהצלחה בהכנה, ואם את רוצה להתייעץ, אני כאן.

      מחק
  2. פשוט מחברת מושלמת! יש לך מידות?

    השבמחק
  3. תודה רבה!

    המחברת הזו יצאה קצת קטנה.
    בגרסה הבאה אעשה עם דפים בגודל A5. המידות לA5 הן: דפים - 15*21 ס"מ (60 יח'),
    חוצצים וכריכה מקארדסטוק עבה - 15*23 ס"מ (את הכריכה משאירים שלמה, וב5 חוצצים יוצרים טאבים בתחתית),
    מעמד צ'יפבורד - 15.7*23.3 (2 יח'), 15.7*4 ס"מ (2 יח' ליצירת הבסיס).
    נייר אפליין לכריכת המעמד - 60*20 ס"מ (צד חיצוני), 15*56 (צד פנימי).

    לא סגורה עדיין על קוטר הטבעות, כשאדע אעדכן.

    חשוב לציין שהמידות האלה תאורטיות, כיוון שעוד לא הכנתי את הגודל הזה בעצמי. לאחר שאנסה אחזור לשתף...

    השבמחק
  4. תשובות
    1. תודה דלית על ההצעה. מוזמנת לפנות אלי במייל sararaanan@gmail.com

      מחק